דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי לגוף ולנפש 

מאת    [ 22/12/2010 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2053 פעמים ]

כבר עברו הימים שבהם הייתה תהום פעורה בין הגוף ובין הנפש. כבר עברו שנים רבות מהעידן שבו עדיין התעקשו הוגי דעות מכל הסוגים להעמיד זה מול זה שני תחומים, שני עולמות: הגשמי והרוחני. כיום אנו חיים בעידן שבו להרבה יותר אנשים ברור שאין דרך להעמיד גבול ברור בין גוף ונפש ושלמעשה הגוף משפיע על הנפש, הנפש משפיעה על הגוף ומי שרוצה לחיות בצורה נכונה חייב לתפוס אותם כמכלול אחד ויחיד: גופנפש. סושי הוא מאכל שמבטא היטב את החיבור העמוק והקשר החזק שקיים בין הרוחני והגשמי. יתר על כן, אכילת סושי טובה גם לגוף וגם לנפש. אם לא די בכך, אכילת סושי יכולה להיות גם סוג של מדיטציה, של טכניקה רוחנית שבה האדם מן הישוב מחבר מחדש את הגוף והנפש לישות אחת שלמה.

חומר רוחני

אכילת סושי היא חוויה שמשפיעה על כל החושים המוכרים לאדם. הטעם מוכר וידוע ואין צורך להרחיב עוד בנושא. מי שאוהב סושי מתקשה לוותר על הטעם המיוחד והמגוון ומי שלא אוהב יכול כבר עכשיו להפסיק לקרוא את הכתוב פה. סושי מספק חוויות לכל החושים האחרים ולא רק לחוש הטעם: המגע, הריח, אפילו הקול המיוחד ששומעים כשאר לועסים סושי. אבל סושי גם מעניק חוויה רוחנית וזאת מכמה בחינות. כאשר אוכלים סושי הרי שטועמים מתרבות עתיקה ורחוקה שהיא גם תרבות מתחדשת ללא הרף שקרובה אלינו הרבה יותר ממה שנדמה לנו. המינימאליזם שמהווה את המהות עצמה של מנת סושי מעניק לנו חוויה פילוסופית וכאשר אנחנו אוכלים סושי זה כאילו אנחנו קוראים ספר פילוסופיה. אכילת סושי, אם  כן, נותנת לנו מזון גשמי ומזון רוחני באותו זמן ומראה לנו שאין צורך להבדיל בין הגשמי והרוחני: הגשמי מספק לנו חוויה רוחנית והרוחני יכול ללבוש צורה גשמית שהיא, לא פחות חשובה, מאד טעימה.

טוב לחומר, טוב לרוח

סושי הוא מזון בריא. על מעלותיו הבריאותיות של מאכל זה נשפכו הרבה מילים שנערמו לגובה רב וניקדו את הנוף בערימות, בגבעות ובהרים של מילים. פחות מכך נאמר על המעלות הרוחניות שיש לו. סושי הוא מאכל בריא לרוח. כשם שאנחנו מקפידים על הבריאות שלנו, ומי שאינו מקפיד על הבריאות שלו יכול להפסיק לקרוא כבר עכשיו את הכתוב פה, כך עלינו להקפיד על הבריאות הרוחנית שלנו. סושי משפיע לטובה על הרוח לא רק כי הוא בריא לגוף ומה שבריא לגוף, בריא לנפש. הצניעות של המאכל, השקט שלו, השלווה שיש בו, הכבוד לחומרים המרכיבים אותו; כל אלה הם מרכיבים שמועילים לנפשו של האדם כמו תפילה טובה או עבודה על העצמי הרוחני שלנו. אכילת סושי מחברת את האדם מן הישוב אל מקום שלווה ורוגע; היש דבר טוב מכך?

לאחד חומר ורוח

כל אחד מאתנו מבקש לחבר מחדש בין החומר והרוח, ומי שאינו מבקש לאחד אותם יכול להפסיק לקרוא כבר עכשיו את מה שכתוב פה. אכילת סושי היא סוג מובחר של מדיטציה שעוזרת לגשר על התהום שנפערה בתוכנו בין הנפש והגוף. קשה לחשוב על עוד תהומות פעורים שכל-כך טעים וכל-כך מהנה לגשר עליהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב